Mastektomi
Jag ska göra en sk mastektomi pga hög ärftlighetsrisk för bröstcancer. Jag har naturligt alltid haft en stor D-kupa//dubbel-D och nu ska de alltså ta bort all bröstvävnad. De rekommenderar mig att lägga i 350ml och jag undrar hur stor kupa det kommer bli. Det ska läggas under bröstmuskeln och de säger att det kommer bli ungefär en c-kupa. Någon som gjort samma som kan hjälpa mig? Skulle vilja veta säkert liksom...
Sortera efter
Hej! Oj, vad jobbigt för dig. Inget roligt skäl att operera sig.
Det är lite svårt att svaa utan att veta hur stor du själv är. 350 cc ser ganska olika ut på bröstkorgen beroende på om man är 155cm/50 kg eller 185 cm/95 kg. 350 cc är för det tänkta genomsnittet en ganska naturlig storlek, ingen liten byst men heller inget man reagerar på som stort. Vet du hur tjock vävnad du kommer att ha kvar att täcka implantaten med? Är dte tunnaste tänkbara hud, eller tar de "bara" bort körtelvävnaden och det närmaste fettet?
Kommer du att ha något val gällande framför eller bakom-muskeln-placering?
Det finns ju ofta val man kan göra även i påtvingade situationer, beroende på sina prioriteringar, så jag hoppas att du kan få göra dina val så långt det är möjligt när det gäller imnplantatsform/profil och fasthetsgrad samt placering.
0 Gilla
Visar 1 till 1 av total 1 objekt