Välkommen till det nya Plastikoperationsforum

Laser och Estetik

Någon som har opat sig där eller varit på konsultation? Vad fick ni för intryck?

Sortera efter

Jag gjorde min bröstförstoring där. Jag var på en enda konsultation och det var dit. Träffade Mattias Elmér då. Blev väldigt väl omhändertagen av honom, han förklarade allt riktigt bra, tog sig tid med mig. Jag var där över en timme.

Kände på en gång att det är här jag vill operera mig. Beställde tid för operation innan jag gick därifrån.
Gjorde min operation den 13 april 2012 och jag har inte haft några problem alls. Om jag har haft några frågor och funderingar så har jag mailat honom och han har svarat ganska så omgående, iallafall samma dag. I priset hos dem så ingår även en BH och ett bröstband. Återbesöken är gratis.

0 Gilla

Åh, nu har man tusen frågor såklart.

Om vi börjar med konsultation så vill jag veta hur den gick till? Tog han kort på dom och så fick du se i 3D eller fanns det inte då? Läste nämligen att dom har det och det låter kanon tycker jag.
Tog han alla mått på dig och föreslog cc och impl märke? Jag är nyfiken på Allergan anatomiska men jag är jäkligt dåligt påläst om just implantat och coh skillnaden mellan runda och droppformade,, projektion osv som har med just implantat att göra och om det är bättre med släta eller texturerade.

Var det svårt att få tid för konsulatation och operation och vad kostade din operation?
Jag behöver med största sannolikhet ett bröstlyft också på ett bröst.

0 Gilla

Jag ska på konsultation på L&E den 2 mars! Jag har varit på konsultation tidigare fast inte där. Jag har haft jättemycket mail kontakt med min kirurg på L&E, och jag har fått hur bra intryck som helst av dom, förklarar jättebra och har redan gett mig förslag på vad som passar min kropp. Du behöver inte alls va påläst innan du går på konsultationer, det är ju det som är hela grejen med det, att man får ställa frågor, kirurgen hjälper till med storlekar, form osv. Ett tips kan vara att när man går på konsultation kan man ta med bild på bröst man tycker ser bra ut och så man tänker sig skulle vilja ha, så kan kirurgen tala om vad som funkar för just dig. Det som är super snyggt på någon annan kan ju va helt annorlunda för någon annan. Alla ser ju olika ut från början, placering och om implantatet ska vara slätt eller texturerad låter jag min kirurg bestämma, trots att han/hon som vet bäst. Det är lite väntat på L&E, jag hade tur att få en tid fort. Dom har tider ibland från olika återbud osv. Du kan gå in på deras hemsida och maila dom eller ringa :)

0 Gilla

Kayrin - vem ska du träffa på L&E?

0 Gilla

Kayrin: Du måste bara komma tillbaka hit till tråden när du vart på konsultation hos dom den 2 mars och berätta allt för jag är jättenyfiken om du har gjort den där 3D simuleringen som jag läst om att dom har.

Skönt att man inte behöver vara jättepåläst om impl osv, jag tycker det är en djungel och sedan så vill jag gärna veta om det behövs lyft och annat så man kan få dom fasta bröst jag drömmer om samt kostnad så man vet vad man ska spara ihop för att kunna genomföra op. Har ingen aning om vad jag har för bredd på brösten så helt omöjligt att kolla impl nu men är nyfiken på anatomiska eller om det lika gärna kan funka med vanliga runda mentor coh 2 på mig.

0 Gilla

Silicon dream skrev:
Åh, nu har man tusen frågor såklart.

Om vi börjar med konsultation så vill jag veta hur den gick till? Tog han kort på dom och så fick du se i 3D eller fanns det inte då? Läste nämligen att dom har det och det låter kanon tycker jag.
Tog han alla mått på dig och föreslog cc och impl märke? Jag är nyfiken på Allergan anatomiska men jag är jäkligt dåligt påläst om just implantat och coh skillnaden mellan runda och droppformade,, projektion osv som har med just implantat att göra och om det är bättre med släta eller texturerade.

Var det svårt att få tid för konsulatation och operation och vad kostade din operation?
Jag behöver med största sannolikhet ett bröstlyft också på ett bröst.
När jag kom dit så frågade han varför jag ville göra denna förstoring, hur jag hade tänkt om storlek och form mm. Vi pratade även om hur jag ville ha dem. Jag sa att jag ville ha brösten tillbaka som jag hade när jag var gravid och ammade, runda, stora och fylliga. Därefter tog han fram en vagn eller låda med olika storlekar, olika märken på dem, anatomiska eller runda? Han förklarade vilken skillnad det var på dem. Jag ville ha runda och det skulle passa bra tyckte han. Sen mätte han vilken bredd jag skulle kunna ha. Sen fick jag testa olika storlekar av implantaten. Frågade hur det kändes, var de för små eller för stora? Jag fastnade ganska direkt för en storlek 405cc. Men storleken talade han om först när jag hade bestämt mig vilken av implantaten Jag tyckte var bra. Jag valde Allergan Inspira "Soft Touch".Runda,Textuerade.Moderate,405 cc. De är lagda delvis bakom. Han ville inte påverka mig alls när det kom till storleken, så det var därför han inte avslöjade storlekarna före. Väldigt bra tycket jag. För det är nog väldigt lätt att bli för fixerad vid storlekarna. Därefter så fotade han med en 3D kamera och sedan visade han hur det skulle se ut på mig med den storlek jag hade valt. Det såg väldigt bra ut men ändå väldigt konstigt att jag skulle få såna fina bröst. Brösten ser exakt så ut idag som de gjorde i 3D kameran. Så att kunna få denna möjlighet med 3D är bra. Det var ganska så lätt att få tid för konsultationen. Operationstiden var heller inte så svår att få, jag fick själv välja när det passade mig. Minns jag inte fel så ringde jag en måndag och på fredag hade jag min tid för konsultationen. Jag betalade 38 000 kr. Jag har Allergan och de kostade 4000 kr extra.

0 Gilla

Jag ska också på konsultation den 8/3 hos Patrik Höijer :) Ser fram emot det så mycket och lovar att skriva hur det gick!

0 Gilla

Taxörat: jag ska träffa mattias Silicon dream: Klart jag skriver tillbaka efter konsultation, spännande med 3D grejen! När jag har haft mail kontakt har jag blivit rekomenderad anatomiska, men får se hur och vad det blir efter konsultationen! Kostnaden får vi också se, anatomiska är dyrare. Men som sagt jag ska berätta ALLT :)

0 Gilla

Fy sjuuton tjejer jag är så taggad och vill också opa mig NUUUU ha ha.

Jag ska boka tid för konsultation  men fan att min mobil är låst nåt med SIM kort som inte funkar (hade lågt batteri och när jag laddat den stod det att SIM-kort var låst, fan)

Men nu undrar jag kan man ta 3D kort på valda implantat med hur det skulle se ut med bröstlyft på mitt ena hängbröst och utan lyft med implantat i tror ni så man får se båda alternativen?

Men vad sjutton ska jag ha för cc önskemål då? Jag vill ha stora men inte för stora. Kan någon snälla titta på mina kort och rek en bra storlek så jag har nåt att säga när jag kommer på konsultationen. Bra ändå att de inte säger vad det är för storlek på det utan man går på vad som är snyggt utan att veta hur många cc det är.

Ska bli spännande att läsa era konsultationer framöver.

Var vid sergel ligger kliniken? Hittar ingen info om det på dess sida. Är det Drottninggatan 33?

0 Gilla

Jag har sparat bilder när jag sett bröst jag gillar i storlek, googlat lite osv. Låter ju lite stört att man googlar på massa bröst men iaf :D Stora bröst är ju olika vilken man frågar :) kolla runt lite. Jag är inte alls säker vart kliniken ligger jag bor inte ens i stockholm! jag får leta mig dit, hoppas det går bra!! haha

0 Gilla

Visar 1 till 10 av total 1076 objekt