Välkommen till det nya Plastikoperationsforum
Läppförstoring
Funderar på att göra läppförstoring, men hur ofta kommer man måsta fylla på för att det skall hålla sig? Vill inte behöva fylla på hela tiden då det är en stor kostnad ?
Sortera efter
Tror det är väldigt individuellt.
Första gången fyllde jag på efter bara 3 månader. Sedan igen efter 7-8 månader. Nu gör jag en touchup ungefär 1 ggn om året med 1 ml.
0 Gilla
Hej!
Jag har provat teosyal, juvederm och nu sist restylane. Teosyal varade på mig ca 12 mån. Restylane knappt mellan 3 till 6 månader (för mig värdelöst eftersom det kostade för mycket pengar) och slutligen Juvederm som jag var mest nöjd med varade ca 18 månader.
Jag tror att vi alla reagerar olika på de olika produkterna, så du får prova dig fram. Tex Juvederm är dyrast betalar 4500 SEK men varar 1,5 år medan Restylane kostade endast 2800 SEK men fick fylla på igen efter 3-4 månader så redan uppe över 5000 SEK på 6 månader vilket för mig bllir dyrt i längden. Så jag skall tillbaka till Juvederm.
Har tidigare gjort min läppförstoring i AK Stockholm men nu bor jag i Malmö, så om någon har tips på bra kliniker i Malmö som använder Juvederm och som kan asymmetriska läppar blir jag tacksam för alla råd och tips.
Ha en fin kväll!
Hälsnignar
Sweden2021
0 Gilla
Verkar vara väldigt individuellt. Första gången fyllde jag på efter 4v och efter det har det för mej räckt med 1gång per år.
0 Gilla
Första gångerna måste man fylla på oftare. Det beror lite på om du vill bygga upp läpparna så att de blir större och större eller bara behålla samma volym du fick första gången
0 Gilla
Någon som har tips på bra kliniker i Malmö omnejd? Tackar för tips och råd!
0 Gilla
I början behöver man göra det några ggr! Blir inte bra att fylla för mycket direkt. Det man ska komma ihåg är att fillern förr eller senare migrerar (flyttar på sig). Den drar sig lixom utanför läppen och det blir inte så snyggt. Fortsätter man bara att fylla på så får man räkna med att behöva lösa upp gammal filler efter några år. Himla tråkigt och inget jag räknade med när jag började! :/
0 Gilla
Jag ska fylla på nu igen efter 6mån och för mig har de hållit sig väldigt bra! Har fortfarande mycket produkt kvar, fyllde 0.5ml och funderar på att ta lite mindre nu andra gången
0 Gilla
har gjort fillers sen 2016 och fyllde ganska ”ofta” de första 2-3 åren. Sen kanske 1 gång per år. nu har jag inte gjort på 1,5 år och det är fortfarande massa kvar. men skulle behöva fylla på nu
0 Gilla
Visar 1 till 8 av total 8 objekt