Kemisk peeling?
Jag har börjat fundera på kemisk peeling och undrar om någon här kan dela med sig sina erfarenheter? Jag har lite stora porer på kinder, näsa och lite små acneärr, finns det chans att de försvinner? Är man röd länge? Jag föreställer mig som ett stort öppet sår i ansiktet, men det kanske inte är så farligt?❤️ Någon?
Sortera efter
0 Gilla
Jag har gjort en kur med kemisk peeling på 4 behandlingar med ca 2-3 veckors mellanrum , eftersom jag upplevde att jag började se lite sliten ut...ojämn hud, stora porer, lite små linjer kring ögonen, torr hud, knottrig här o var osv...tycker den kemiska peelingen har gett underbara resultat! jag är jättenöjd o kommer fortsätta o göra en behandling var tredje månad ungefär..för att underhålla resultatet. Bara du väljer en hudterapeut du känner att du litar på så kommer hon att skräddarsy peelingen efter just din hudtyp. Jag var röd bara en dag efter behandligen, dock var jag torr som papper o därmed även skrynklig som en mumie sammanlagt ca 3-4 dagar innan jag började flaga...man kan räkna med att man ser ut som en frisk människa igen efter ca 5 dagar. jag har själv inte haft några acneärr lr liknande så hur peelingen fungerar på sånt vet jag inte...men det kan vara värt ett försök.
0 Gilla
Ok, tack för svaret..Men måste man underhålla resultatet så ofta? Trodde man gjorde en beh och att den höll sig.
0 Gilla
Trodde jag också,måste vara olika sorter o olika styrka? Jag ska göra en till hösten då min klinik tyckte det är bättre att göra då,hon sa att jag kommer bli som en barnrumpa i ansiktet efter den=) har också lite stora porer o ojämnheter i hyn så hon tyckte det skulle passa perfekt.
0 Gilla
0 Gilla
vet någon ungefär hur mycket dethär kostar??
jättenyfiken =) har ärr efter finnar, stora porer och blemmor jag vill få bort
0 Gilla
Jag läste om det o det är olika styrkor...t.ex om man har/haft acne grova porer linjer etc har för mig det var 30% då bland Mene&Moy som jag nog tror ska vara det bästa nu. ska på besök till min kirurg den 6e juni,ska fråga mer exakt då hur det funkar.
Någon som redan gjort en kemisk peeling? skriv gärna o berätta.
0 Gilla
0 Gilla
0 Gilla
Men de här peelingarna man ser på tv då? Sett t.ex på "10years younger" Då sövs ju patienten o sedan så är det som hela yttre hudlagret släpper,tar ju rynkor el linjer,grova porer acneärr o allt....någon??
0 Gilla
Visar 1 till 10 av total 13 objekt