Välkommen till det nya Plastikoperationsforum

Bröstlyft utan implantat

Jag vill gärna ha fastare bröst och är därför inne på att göra ett bröstlyft. Jag är inte intresserad av att förstora mina bröst, men inser när jag söker information om bröstlyft att nästan alla kombinerar detta med att sätta in implantat. Därför undrar jag: - Blir formen sämre utan implantat? - Håller lyftet sämre utan implantat? - Blir brösten mycket mindre efter ett lyft, så man behöver implantat? (Jag har idag ca 75D och vill helst inte ha mindre än C-, eller större B-kupa) - Läker brösten sämre/fulare utan implantat? Jag försöker helt enkelt förstå om jag går miste om något om jag gör att lyft utan implantat, och varför det verkar vara så populärt att kombinera.

Sortera efter

Hej! Har inte gjort en ren bröstförstoring men har gjort en förminskning och där ingick det ett lyft. Det jag tänker spontant att det kommer inte hålla lika länge med bara lyft. Ålder och gravitation gör ju sitt, så även om du säkert kan få till ett jättefint lyft så vill ju gärna att det ska hålla. Ju tyngre bröst, ju mer hänger dom, så är det bara. Vad prioriterar du mest, stora bröst eller fasthet? När du har access till bilder kan du se mina bröst, de är supersnygga:) De kommer säkerligen hålla sig finare också just för att jag nu har en 75C, och inte 75F.

0 Gilla

@Starblade Såg dina bilder, superfint resultat! Jag prioriterar absolut hållbarhet framför storlek, just därför har jag svårt att förstå varför så många sätter in tunga implantat i samband med lyftet. Menar du att du rekommenderar att göra en förminskning och inte bara ett lyft för att det ska hålla ordentligt?

0 Gilla

det är en bra fråga det där med implantat! Skulle tro att många som gör bröstlyft vill ha lite extra volym när man ändå ska opereras, och beroende på ens förutsättningar så kanske det krävs? Vet inte hur hängiga bröst du har men eftersom att du är ung och inte har barn så kan det inte vara så supermycket, tänker jag. Tycker du ska överväga förminskning, jag har en C-kupa nu och är jättenöjd, man ska inte hänga upp sig på storlekar, ett par mindre fasta bröst är snyggare än ett par tunga med tendens till häng. Blir lätt att man tänker "jag kan aldrig leva utan stora bröst, det är en del av mig" men när man väl är opererad och van så spelar det inte roll. Tycker också du ska tänka din rygg innan du lägger in tunga implantat! Ett perspektiv som ofta förbises, tycker jag. Hur stora är dina bröst i ml? Mina gamla bröst var strax över 800 ml, på sjukhuset mäter man det bara med bakskålar. Prova och se! Om du är i rätt grupp för bröstförminskning (då behöver det vara minst 800 ml) så kan du ju få det gratis av landstinget, då får du ditt lyft.

0 Gilla

Visar 1 till 3 av total 3 objekt