Välkommen till det nya Plastikoperationsforum

Bleka tänderna med hemmablekning som 16 åring? Vrf 18 års gräns??

Japp, är 16 år och intresserad av tandblekning. Har t.o.m klickat hem en hemmablekning från Dentway men när jag öppnade förpackningen stod det på bruksanvisningarna att det är 18 års "gräns".... googlade lite och folk skrev att tänderna inte är färdig utvecklade förens 18+ osv...    Men ärligt, vad kan hända? Jag är 16 som sagt och hur stor skillnad är det på 16 & 18+ i tandblekningsväg?.... vill verkligen bleka dem men är skitnojjig nu :(   Vad tror ni? :)     xoxo 

Sortera efter

Dina tänder är färdigutvecklade. Just när de kommer fram ska man inte bleka men jag gissar att du fick tänder när du var runt 12 senast. De tänderna är klara sen länge. Att bleka som 16-åring eller 18-åring kan kvitta för tändernas del. Däremot är det ju inom "läkemedelsbranchen" blekning är inget nödvändigt men det skadar inte dina tänder mer för att du är 16. Vad är det för medel du köpt och vad är procenthalten på väteperoxiden? Jag rek iofs ingen till okontrollerad hemmablekning. Du ska rengöra dina tänder noga innan du tar på skenan, inte överskrida tiden. Skölja med fluor. Inte äta ketchup,curry,rött vin,kaffe,te,röka och ja annat som kan missfärga dina tänder. Detta ska du följa minst två veckor efter avslutad blekning.

0 Gilla

arigato: Jo precis, tror inte heller att det skiljer sig så mycket. Jag har köpt dentway sensitive start 16 % :)

0 Gilla

Det är mycket 15% i Sverige är det inte längre tillåtet att bleka i så höga styrkor. 4% är nya dosen på laserblekning bleker man numera 4 gånger 20minuter procenthalt 4%.

0 Gilla

arigato: va är det sant?! :o men då kanske inte det aktiva ämnet är väteperoxid.... för jag beställde ju t.o.m SENITIVE (finns en "vanlig" med ännu högre procent också....) :o

0 Gilla

Försök se procenten på väten..... Lusläs innehållsdeklarationen

0 Gilla

Visar 1 till 5 av total 5 objekt